nyar. en dag fortidigt.

Det var minst sagt en svarare uppgift an vanligt att ta sig till ett internetcafe. I morgon ar det det thailandska nyaret och det tjuvstartas! Det ar alltsa ett vattenkrig dar alla ar med, varje sig man vill det eller inte. Vi vill vara med, i morgon. Idag nar vi gar med vaska som innehaller kamera, mobil osv sa ar det inte lika kul. Jalva Thaivannare. Jag med mitt kara temp kastade innehallet i min vattenflaska i en bubbes ansikte nar han siktade vattenpistolen mot oss. Kunde han ha!
Tillaggas bor aven att thailandarna firar nyar mer an en gang om aret.

I morse skulle vi byta rum, far inte langre bo i Delux-rummet (som vi fick for halva priset) utan maste byta till standard. Vi kollade som vanilgt noga igenom rummet innan vi laste och lamnade in nyklen. Efter att lina pa koh tao nastan glomt sin mobil som hon sa noga gomt under kudden ville hon har vara pa den sakra sidan. Darfor vande hon kort och gott uppochner pa sangen for att forsakra sig om att inget fanns kvar. Medans vi vantade pa det andra rummet sa tillbringade vi tiden i var POOL. Yes, vi har pool. Vi passade pa att trana lite da vart midjematt sta men mycket sakert utvidgas en aning. Iaf forslappas. Vi vill ju inte garna bli utkastade fran laget.... Iaf, Annie gick upp och solade och tog kart pa oss. Lina sa att hon maste ta med min kamera ocksa sa jag kan lagga upp kort har sa vi kan dokumentera traningen. Da undrar Annie var min kamera ar. Jag sager i vaskan.
Var ar vaskan Lina?
Jag har inte vaskan.. Tog inte du vaskan?!
Jag tog inte vaskan!
Satan.,....
Vi bad om att fa lana nyklen igen och OJ DA. Dar Lina sa noga hade letat hade hon ocksa begravt var vaska med allt viktigt i. Ja, kvinnan med koll.

Sa har sag det alltsa ut. Vi hade mycket roligt maste tillaggas.

Har garvar vi efter att jag varit uppe och hamtat bollen. Lina kommer pa den fantastiska iden att jag ska kasta bollen till henne. Hon ska "lagga upp den" till mig sa jag kan gora varsta stunthoppet och spela tillbaka till henne. Det slutade med ett magplask och bollen syntes inte riktigt till....
Vi ovade dock pa papptalk och garvade oss till magmuskler.

fokusera.. fokusera johanna!


Vi har det skitbra!!!
Ibland kan vi dock onska att nagon eller nagra faktiskt horde av sig till oss. Noll sms alltsa. Vi ar nog inte sa omtyckta som vi trodde :D
Men vi langtar inte hem alls egentligen. Sorjer att det bara ar tva veckor kvar mest.
Nu ska vi ut och bli blota och ikvall ska vi ta med pizza och minst tva flaskor vin och ha tjejkvall.
Vi ser aven forjavligt ut men det hindrar inte thaivannarna fran att glo sonder. De maste tycka var vithet ar otroligt vackert. Vi fjallar som ormar.

Kommentarer
Postat av: elina

jag har minsann skickat sms. så en människa på jorden saknar er :D

2009-04-13 @ 08:10:58
URL: http://hannaochelinailondon.blogg.se/
Postat av: linnea

tur för er att inte thailändarna känner er, för då hade iaf inte jag vågat kasta vatten om jag vore dem:)

2009-04-14 @ 20:54:50
Postat av: linnea

tur för er att inte thailändarna känner er, för då hade iaf inte jag vågat kasta vatten på er om jag vore dem:)

2009-04-14 @ 20:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0